Οι 4 εκθέσεις για τις οποίες αξίζει να ταξιδέψετε στο Λονδίνο το 2024

Από τη Yoko Ono μέχρι τους εξπρεσιονιστές, το Λονδίνο φιλοξενεί εξαιρετικές εκθέσεις για τις οποίες αξίζει να οργανώσετε μια σύντομη απόδραση.

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 5'
When Forms Come Alive, Hayward Gallery February 2024Franz West Installation view of Franz West and Nairy Baghramian, When Forms Come Alive (7 February — 6 May 2024). Photo: Jo Underhill. Courtesy the Hayward Gallery

Το Λονδίνο πρωταγωνιστεί αναμφίβολα στη σκηνή της σύγχρονης Τέχνης, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα των φιλότεχνων όλο τον χρόνο. Αν αγαπάτε την Τέχνη και τον Πολιτισμό, συγκεντρώσαμε τέσσερις από τις καλύτερες τρέχουσες εκθέσεις, για να ταξιδέψετε στο Λονδίνο το 2024.

WHEN FORMS COME ALIVE

HAYWARD GALLERY – SOUTHBANK CENTRE, ΛΟΝΔΙΝΟ

ΈΩΣ 6/05/2024

Η γκαλερί Hayward παρουσιάζει μια παιχνιδιάρικη και σπιρτόζα έκθεση, η οποία αναδεικνύει τη δημιουργικότητα των καλλιτεχνών που εμπνέονται από τη ρευστότητα των πραγμάτων μέχρι την οργανική ανάπτυξη. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την κίνηση ενός χορευτή, το σπάσιμο ενός κύματος, αλλά και τη ροή του μετάλλου που λιώνει ή την αλληλεπίδραση ενός ιστού αράχνης.

Installation view of Tara Donovan, When Forms Come Alive (7 February — 6 May 2024). Photo:Jo Underhill. Courtesy the Hayward Gallery.

Πάνω από 60 χρόνια σύγχρονης τέχνης αποτυπώνονται μέσα από ενεργητικά γλυπτά που άλλοτε ανθίζουν και άλλοτε πάλι εκρήγνυνται, συνθέτοντας φαντασιακούς κόσμους που εμπλέκουν τον θεατή σε μια περιπετειώδη συνάντηση. Τα 21 τολμηρά έργα διεθνών καλλιτεχνών με την έντονη σωματικότητα και τις ακανόνιστες γεωμετρίες συνδιαλέγονται με σουρεαλιστικό τρόπο με το κωμικό και το πολιτικό, θέτοντας τη γλυπτική ως ισχυρό μέσο επαναανακάλυψης της φυσικής εμπειρίας.

Installation view of Phyllida Barlow, When Forms Come Alive (7 February — 6 May 2024). Photo: Jo Underhill. Courtesy the Hayward Gallery.

Η έκθεση «When form comes alive» θα ανοίξει με γλυπτικά έργα της δεκαετίας του 1960 και του 1970 από καλλιτέχνες της μεταμινιμαλιστικής προσέγγισης, συμπεριλαμβανομένων των Lynda Benglis και Senga Nengudi. Πιο πρόσφατα έργα από καλλιτέχνιδες όπως η Phyllida Barlow και η Nairy Baghramian τονίζουν τον αντι-μνημειακό χαρακτήρα της τέχνης, ενώ έργα του Franz West, του Olaf Brzeski και του Matthew Ronay επισημαίνουν το αποτρόπαιο και το παράλογο. Τέλος, η οργανική ζωή αποτελεί σημείο έμπνευσης για πολλούς από τους καλλιτέχνες, που αναπαριστούν από αναδιπλωμένα λουλούδια που κλείνουν τη νύχτα μέχρι κατασκευές που μοιάζουν με κηρήθρες, συμβολίζοντας τη μεταμόρφωση και την προσαρμογή. southbankcentre.co.uk/venues/hayward-gallery

FRANK AUERBACH: THE CHARCOAL HEADS DRAWINGS

THE COURTAULD GALLERY, ΛΟΝΔΙΝΟ

ΈΩΣ 27/5/2024

Τα συγκλονιστικά μεγάλης κλίμακας πορτρέτα από κάρβουνο του Frank Auerbach (γ. 1931), τα οποία θεωρούνται και τα πρώτα του αριστουργήματα, αποκαλύπτονται για πρώτη φορά στην Πινακοθήκη Courtauld. Πρόκειται για δημιουργίες των δεκαετιών του 1950 και του 1960, οι οποίες και σηματοδοτούν την εξέλιξη του καλλιτέχνη που έκανε τα πρώτα του βήματα στο μεταπολεμικό Λονδίνο, και ξεπέρασε τα συμβατικά όρια της ζωγραφικής.

Ο Auerbach πέρασε μήνες δουλεύοντας κάθε σκίτσο, καταστρέφοντας και φτιάχνοντας από την αρχή τα πορτρέτα, σημάδια που προσδίδουν ζωντάνια στα τελικά έργα του. Ο ίδιος ήθελε το έργο του να αντικατοπτρίζει την εμπειρία του ατόμου που ανακάμπτει αργά μετά την καταστροφή και το χάος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου μαζί με το Λονδίνο που ανασυγκροτείται.

Frank Auerbach (b.1931), Head of Gerda Boehm, 1964, oil on board The Sainsbury Centre, University of East Anglia © the artist, courtesy of Frankie Rossi Art Projects, London

Η έκθεση στην Πινακοθήκη Courtauld συγκεντρώνει επτά καθοριστικά σκίτσα, τα οποία συνδιαλέγονται με μια επιλογή από έξι ζωγραφιές των ίδιων μοντέλων που έκανε ο Auerbach. Πολλά από αυτά τα έργα δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο του Auerbach στο Mornington Crescent, Λονδίνο, το οποίο πήρε το 1954 και όπου εξακολουθεί να εργάζεται μέχρι σήμερα. courtauld.ac.uk

YOKO ONO MUSIC OF THE MIND

TATE MODERN, ΛΟΝΔΙΝΟ

ΈΩΣ 1/9/2024

Καλλιτέχνιδα, ακτιβίστρια, χίπισσα, σύντροφος του Τζον Λένον και πολλοί ακόμα χαρακτηρισμοί –κυρίως αρνητικοί- έχουν συνδεθεί με τη Yoko Ono, η οποία πέρσι έκλεισε τα 90. Αφορμή για να εξερευνήσετε το δυναμικό και συμμετοχικό έργο μιας προσωπικότητας της τέχνης και της κοινωνίας, γνωστή μουσικό και αγωνίστρια για την παγκόσμια ειρήνη, που παρεξηγήθηκε αλλά και απασχόλησε πολύ τις δεκαετίες του ‘60 και του ’70.

Η μεγαλύτερη έκθεση στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύπτει περισσότερες από επτά δεκαετίες από την πολυσήμαντη και καινοτόμα καριέρα της από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 μέχρι σήμερα – συμπεριλαμβανομένης της περιόδου που διέμενε Λονδίνο, όπου συνάντησε τον Τζον Λένον.

Yoko Ono, FLY 1970-71. Courtesy the artist

Στα περισσότερα από τα 200 έργα (εγκαταστάσεις, ταινίες, παρτιτούρες, μουσική, φωτογραφίες) περιλαμβάνονται παραστάσεις της Ono, όπως το Cut Piece (1964) και η απαγορευμένη ταινία Film No.4 (Bottoms) (1966-67) την οποία δημιούργησε ως «αίτημα για ειρήνη». Η έκθεση σκιαγραφεί την πολυσχιδή και πρωτοπόρα Yoko Ono, αποδεικνύοντας την ποιητική, σύγχρονη και βαθιά ριζοσπαστική ματιά της. tate.org

EXPRESSIONISTS: KANDINSKY, MÜNTER AND THE BLUE RIDER

TATE MODERN, ΛΟΝΔΙΝΟ

ΈΩΣ 20/10/2024

Στις αρχές του 20ού αιώνα, μια κοινότητα πρωτοπόρων καλλιτεχνών με το όνομα Blue Rider (Μπλε Καβαλάρης) αντιτάχθηκε στις πιο παραδοσιακές μορφές σύγχρονης τέχνης συνδέοντας εικαστικά, μουσική και πνευματικούς συμβολισμούς. Την πορεία αυτή αφηγείται η έκθεση «Expressionists: Kandinsky, Münter and the Blue Rider» στην Tate Modern.

Gabriele Münter Kandinsky and Erma Bossi at the Table, 1912. Lenbachhaus Munich, Donation Gabriele Münter © DACS 2023

Μέσα από την πλούσια συλλογή εξπρεσιονιστικών έργων του μουσείου Lenbachhaus του Μονάχου αλλά και από σπάνια δάνεια, ο επισκέπτης βουτά στο ριζοσπαστικό κόσμο δημιουργών όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, η Γκαμπριέλε Μίντερ, ο Φραντς Μαρκ, ο Πάουλ Κλέε κ.ά.

Gabriele Münter Murnau Farmer’s Wife with Children, 1909–1910. Lenbachhaus Munich, Donation of Gabriele Münter, 1957 © DACS 2023
Marianne von Werefkin The Dancer, Alexander Sacharoff, 1909 Fondazione Marianne Werefkin, Museo Comunale d’Arte Moderna, Ascona

Με οδηγό τον πειραματισμό, οι εξπρεσιονιστές αποδομούν το καλλιτεχνικό κατεστημένο αντικατοπτρίζοντας το διαπολιτισμικό χαρακτήρα του έργου τους. Περιπλανηθείτε ανάμεσα σε φημισμένους πίνακες που αποτυπώνουν τη γοητεία του μοντερνισμού, όπως το «Impression III (Concert)» (1911) του Καντίνσκι και το «Deer in the snow II» (1911) του Μαρκ. tate.org.uk

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

Καλοκαίρι 2024: Περισσότεροι από 150 προορισμοί της Ελλάδας

Κυκλοφορεί στα περίπτερα