Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Το πρόγραμμα των παραστάσεων για τη νέα σεζόν

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 8'

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ

  • Το Μινόρε | Βαγγέλης Γκούφας – Φώτης Μεσθεναίος | 20/10/21 – 16/1/22

Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς

Η θρυλική τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ μεταφέρεται στη σκηνή του ΔΘΠ. Ένα μουσικοθεατρικό οδοιπορικό μέσα στα σκοτάδια και τους καπνούς του Πειραιά του ‘30, για τους ρεμπέτες, τους ανυπότακτους, τους ανθρώπους του περιθωρίου, που λυτρώθηκαν μέσα από τη μουσική τους και την έφεραν από «την υπόγεια την ταβέρνα» στα σαλόνια, στις καρδιές μας, στα χείλια μας.
Συντελεστές 
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Θεατρική Μεταφορά Κειμένου: Δημήτρης Χαλιώτης

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Άρης Αντωνόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος, Κώστας Κοράκης, Χριστίνα Μαξούρη, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Αντώνης Ξηντάρης, Θοδωρής Ξηντάρης, Κυριάκος Σαλής, Σταύρος Σβήγκος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Όλγα Σκιαδαρέση, Μαρία Τσιμά.

Πεινάσατε μετά τη παράσταση; Δείτε εδώ το απόλυτο στέκι για φαγητό και ποτό μετά το θέατρο.

Πηγή: Unsplash
  • Αμαντέους – Πήτερ Σάφερ | 2/2 – 17/4/22

Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Το 1979 ο Πήτερ Σάφερ, χρησιμοποιώντας έναν μύθο, που διέρρευσε στην Ευρώπη στα μέσα του 19ου αιώνα, για τη δολοφονία του Μότσαρτ από τον σύγχρονό του συνθέτη Αντόνιο Σαλιέρι, δημιούργησε ένα από τα διασημότερα και σημαντικότερα θεατρικά έργα της σύγχρονης δραματουργίας.

Συντελεστές
Μετάφραση: Έλενα Καρακούλη
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Παίζουν: Βαγγέλης Δαούσης, Γιάννης Κότσιφας, Μαίρη Μηνά,  Γιάννης Νιάρος, Βασίλης Ντάρμας,  Γιώργος Τζαβάρας,  Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Γιώργος Τζαβάρας, Νίκος Ψαρράς

Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Το Δημοτικό θέατρο Πειραιά δημιουργεί μια νέα σκηνή, τη Σκηνή Ωμέγα, στην καρδιά του ιστορικού θεατρικού οικοδομήματος. Η είσοδος στην σκηνή θα γίνεται από την πλαϊνή πλευρά του θεάτρου, επί της Αγίου Κωνσταντίνου. Tη φετινή σεζόν, άξονας των έργων που παρουσιάζει είναι η ελληνική δραματουργία. Τα εγκαίνια της Σκηνής Ωμέγα θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου.

  • Δημήτριος Βικέλας, «Λουκής Λάρας» | 15/10 – 28/11/21

Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης

Μια προσωπική εξομολόγηση του ίδιου του ήρωα – που σύμφωνα με το συγγραφέα πρόκειται για πραγματικό πρόσωπο -αποκαλύπτει στο σύγχρονο θεατή τις λιγότερο ένδοξες και λαμπερές πτυχές της περιόδου του 1821,συστήνοντας του τα πρόσωπα που η Ιστορία παραμερίζει: τους αντί-ήρωες.

Στο ρόλο του Λουκή Λάρα, ο Μανώλης Μαυροματάκης.

  • Βαγγέλης Δουκουτσέλης, «Lamington» | 10/12 – 23/1/22

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Μια τρυφερή ιστορία στην Αθήνα του σήμερα, που φέρνει κοντά ένα κορίτσι από τη Ρουμανία, που έχει μεταναστεύσει με τους γονείς της στην Ελλάδα, και ένα αγόρι από την Ελλάδα, που οι γονείς του έχουν μεταναστεύσει στην Αυστραλία. Η μοίρα θα τους «δέσει» για πάντα με έναν γλυκό και παράξενο τρόπο. Το Lamington του Βαγγέλη Δουκουτσέλη ξεχώρισε στο διαδικτυακό σεμινάριο Θεατρικής Γραφής του ΔΘΠ στο πλαίσιο των δράσεων Μόνοι μαζί.

Παίζουν: Κατερίνα Λυπηρίδου, Δημήτρης Πασσάς

  • «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων, Εένα ζωντανό έκθεμα φυσικής και πολιτικής ιστορίας»  | 29/12/21 – 20/3/22

Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου

Πηγή: Unsplash

Η γέννηση ενός απογόνου και η παλιγγενεσία ενός έθνους. Η γονιμότητα ως καθήκον απέναντι σε έναν λαό και η στειρότητα ως σύμβολο απόλυτης αποτυχίας. Πόσα φυτά να φυτέψει κανείς για να καλοπιάσει το σύμπαν και να τον λυπηθεί; Η γυναίκα ως αξιοθέατο, ως πεδίο πειραματισμού, ως freak, ως αφύσικο ον που αδυνατεί να αναπαράξει το είδος της και να διεκπεραιώσει την ύψιστη αποστολή της. Αν ήταν φυτό, σίγουρα θα της έδιναν το όνομα Amalia melancholia. “Ελπίζω κάποτε η ιστορία να μου δώσει τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων” γράφει η Αμαλία, όταν είχε αρχίσει να κουράζεται από τις προσπάθειες, τους πειραματισμούς και τις θεραπείες στην οποία την υπέβαλαν γιατροί, επιστημονικοί σύμβουλοι, σκιντζήδες και ιατροσοφιστές. Από το όραμα, την επιμονή και κυρίως την αγάπη, γεννήθηκε τελικά ένα παιδί, ένας Κήπος. Οι φοίνικες του είδους Washingtonia filifera, που έφερε στην Ελλάδα για τον Κήπο, τον σημερινό Εθνικό, ήταν οι αγαπημένοι της. Της θύμιζαν αρχαιοελληνικούς κίονες. Η Washingtonia είναι το μόνο είδος φοίνικα που δεν προσβάλλεται από ασθένεια. Πεθαίνει από γεράματα, όταν συμπληρώσει τα 200 χρόνια ζωής.

Ερμηνεία: Έμιλυ Κολιανδρή κ.α. Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

  • «Αριστερόχειρες» | 1/4 – 22/5/22

Ομάδα 4Frontal

Ένας Κοινοτάρχης που κρατάει βίτσα και μιλάει με «νι» και «λι», μια απροσάρμοστη Τρόφιμος που της αρέσει να τρέχει, μια Βασίλισσα με γούνα και υπαρξιακές αγωνίες, ένας Χωροφύλακας που σιχαίνεται το κρύο και σέρνει τα πόδια του, ένας Καθηγητής που λατρεύει τα τσιτάτα, ένας Αριστερόχειρας υποψήφιος στη Σχολή Αξιωματικών που δεν λέει το «ρ», ο Ντιμίτρι ή Δημήτρης, ένας ερωτευμένος Πολυτεχνίτης που πήγε από την Κόνιτσα στην Τασκένδη, συνομιλούν και διεκδικούν τη θέση τους στην Ιστορία. Το έργο αντλεί την έμπνευσή του από τις «Παιδοπόλεις», τα αμφιλεγόμενα ιδρύματα που ίδρυσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου πολέμου καθώς και από ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη ελληνική πολιτική πραγματικότητα.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης
Παίζουν: Σταύρος Γιαννουλάδης, Ελένη Κουτσιούμπα, Χάρης Κρεμμύδας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Πάνος Τοψίδης. Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

Φιλοξενίες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Σκηνή Ωμέγα

  • Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, «Έγκλημα και Τιμωρία» | 27/10 – 27/11/21

Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου

Το 2021 συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη γέννηση του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, ίσως του σπουδαιότερου ‘προφήτη’ του 20ου αιώνα Η θεατρική διασκευή των MarilynCampbell και CurtColumbus αναφέρεται στη σχέση των τριών βασικών προσώπων: του Ρασκόλνικοφ, του Πορφύρη και της Σόνια, με επίκεντρο τον Ρασκόλνικοφ. Εκείνος είναι που ενσαρκώνει το πνεύμα και τα προβλήματα της εποχής του. Δεν αρκεί μόνο να ομολογήσει το έγκλημά του για να λυτρωθεί, πρέπει να δει το φως μέσα του για να τολμήσει να ομολογήσει στον εαυτό του την πίστη του. Αυτή την πορεία προς το φως ιχνηλατεί η παράσταση εστιάζοντας στη σύγκρουση που φέρνουν τα γεγονότα στην ψυχή του ήρωα, με μια κινηματογραφικής αντίληψης αισθητική που παραπέμπει στην εποχή των ασπρόμαυρων ταινιών.

Παίζουν: Νικόλας Μίχας, Κωνσταντίνος Μπλάθρας, Χριστίνα Τασκασαπίδου. Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ.

Πηγή: Unsplash

Κεντρική Σκηνή

  • Δημήτριος Κ. Βυζάντιος, «Βαβυλωνία» | 13&14/12/21

Σκηνοθεσία: Γιώργος Χουλιάρας

Το ΔΘΠ γίνεται χώρος συνάντησης για τις ερασιτεχνικές ομάδες του Πειραιά και στηρίζει τη συνεργασία μαζί τους παρουσιάζοντας το έργο «Βαβυλωνία» του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου. Πρόκειται για ένα έργο διαχρονικό που μολονότι γράφτηκε το 1836, διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Μας μεταφέρει στο Ναύπλιο το 1827, μετά την αναγγελία της νίκης των συμμαχικών δυνάμεων στο Ναυαρίνο. Μια συντροφιά Ελλήνων από διάφορες γεωγραφικές περιοχές γιορτάζουν την Απελευθέρωση, η διαφορά των διαλέκτων τους όμως δημιουργεί παρεξηγήσεις και συγκρούσεις.

Συμμετέχουν ηθοποιοί από τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης του Πειραιά.

Κεντρική Σκηνή

  • «Το θαλασσοπούλι, η αχιβάδα και το ψάρι» | 18-19-20/12/21

Εθνικό θέατρο Κίνας

Μια παραβολή για την αγάπη, τη φιλία και την αλληλεγγύη με τη μη-λεκτική γλώσσα της παντομίμας.Υπάρχει ένα κινέζικο ιδίωμα που λέει, «όταν το θαλασσοπούλι και η αχιβάδα τσακώνονται, ο ψαράς θα το εκμεταλλευτεί». Τι γίνεται όμως όταν είναι καλοί φίλοι ή όταν τσακώνονται οι ψαράδες; Στη δική μας ιστορία ο ψαράς έχει μια δύστροπη γυναίκα και άρα όταν τσακώνεται το ζεύγος, το θαλασσοπούλι και η αχιβάδα καταφέρνουν να δραπετεύσουν. Τα μικρά ψαράκια, νιώθουν ανακούφιση, η ειρήνη έχει επιστρέψει στο ποτάμι.

Σκηνή Ωμέγα

  • Ουίλιαμ Μπάτλερ Γέιτς, «Η σούβλα, το πτώμα, το μαύρο αρνί» | 23 & 30/3 – 6 & 13/4/22

Ιρλανδέζικα παραμύθια

Μια σκηνική κατασκευή για φωνή, ακορντεόν και κρουστά, που αξιοποιεί ως πρώτη ύλητα – γεμάτα απλότητα και μουσική – Ιρλανδέζικα παραμύθια του Γέιτς. Η παράσταση αξιοποιεί τις τεχνικές του σύγχρονου μουσικού θεάτρου και τη λανθάνουσα προσωδία των ελληνικών ως πηγή μελωδιών.

Αφηγήτρια: Ρίτα Λυτού

Live μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Πολιτιστικό Κέντρο Κωσταράκος

  • Ελένη Τριανταφυλλοπούλου, «Block 15» | 5/11 – 5/12/21

Ομάδα SARKHA

Το Block 15, το νέο έργο της ‘Ελενας Τριανταφυλλοπούλου που γράφτηκε ειδικά για την παράσταση, καταπιάνεται με την ιστορία της φυλακής του Χαϊδαρίου, του μεγαλύτερου στρατοπέδου συγκέντρωσης στην κατεχόμενη Ελλάδα. Το Block 15 είναι για την Ελλάδα ένας χώρος αντίστοιχος με τα στρατόπεδα Άουσβιτς, Μαουτχάουζεν και Νταχάου, τα οποία σχεδόν αμέσως μετά τη συντριβή των δυνάμεων του φασιστικού άξονα ανακηρύχθηκαν ιστορικά μνημεία. Στόχος της παράστασης είναι να προτάξει ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας ως αφορμή για αναστοχασμό πάνω στην ιστορία κάθε ανθρώπου που βασανίζεται και εκτοπίζεται.

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μωραϊτης
Παίζουν: Αλεξάνδρα Καζάζου, Άλκηστις Νικολαΐδη, Ρόζα Προδρόμου, Χάρης Τζωρτζάκης. Η παράσταση επιχορηγείται από το YΠΠOA .

  • Ευριπίδης, «Μήδεια» | 13/12/21 – 4/1/22

Το ψυχολογικό κλίμα της Μήδειας είναι το μίσος. Ο εφιάλτης που πυροδοτεί τον πυρήνα του έργου γεννιέται στο επίπεδο του κρεβατιού και του προδομένου έρωτα, το ωμό υλικό του όμως ορμάται από πολύ πιο πολύπλοκες καταστάσεις και έννοιες. Στόχος της παράστασης είναι να ανιχνεύσει τον μηχανισμό που πυροδοτεί την έκρηξη των δυνάμεων του θανάτου, ενάντια σε κάθε λογική, σε κάθε ανάχωμα που στήνει ο πολιτισμός απέναντί τους. Εν τέλει, να τονίσει τον φόβο που εκφράζει ο Ευριπίδης και που διαπερνά και τη δική μας εποχή: τον φόβο αφανισμού της ζωής.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κάτια Γέρου – Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης

Παίζουν: Κάτια Γέρου, Νίκος Νίκας, Χρήστος Ντόβας, Ιωάννα Μπιτούνη, Λίνα Φούντογλου

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα ανακοινώνεται και θα ανανεώνεται στην ιστοσελίδα του ΔΘΠ. Το ΔΘΠ επιχορηγείται από το Δήμο Πειραιά, την Περιφέρεια Αττικής και το ΥΠ.ΠΟ.Α.

Μη χάσετε όλα τα νέα για τις πολιτιστικές δράσεις σε Αθήνα & Πειραιά.

ΝΕΟ ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

Καλοκαίρι 2024: Περισσότεροι από 150 προορισμοί της Ελλάδας

Κυκλοφορεί στα περίπτερα